İSMETPAŞA MAH. DEMİRCİOĞLU CAD. No: 23 D: 1 MERKEZ ÇANAKKALE
İmplant Tedavisi Nedir ve Diş Tedavisinde Önemi Nedir?
İmplant tedavisi nedir? Ne zaman gereklidir? Dikkat edilmesi gerekenler ve detayını yazımızda bulabilirsiniz.
İmplant çene kemiğine yerleştirilen ve protezlere destek için yapılan yapay diş kökleridir.
Dişin/dişlerin eksik olduğu bölgelerde çene kemiğine cerrahi bir işlemle yerleştirilen ve diş kökü yerine geçen yapay vidalarla işlem sağlanır. Bu vidaların üzerine diş protezi yerleştirilir. İmplant tedavisinin diğer tedavilere göre avantajı komşu dişlere zarar verilmez. Yani komşu dişlerin kesilmesi gerekmez. İmplant diş kök görevi görür ve doğal diş gibi rahatlıkla yemek yiyebilir, konuşabilir ve gülebilirsiniz.
Diş implantı yapılması için hasta kriterlerinin implant tedavisi için uygun olması gerekmektedir. Kemiğin kalitesi de implant başarısını etkileyen faktörlerden birisidir. Ayrıca tedaviden önce ve implant ağızda kaldığı sürece diş etlerinin tamamen sağlıklı olması gerekmektedir. İmplant uygulamasında önemli olan ve başarıyı etkileyen en önemli faktörlerden birisi kemik yapısıdır. Kişi implant için uygun bir kemik dokusuna sahip olmalıdır.

Bazı bedensel rahatsızlıklar veya engeller nedeniyle implant yapılması sakıncalı olabilir. Söz konusu durumlar şöyle sıralanabilir;
* Bazı kalp rahatsızlıkları
* Kan pıhtılaşma sorunları
* Romatizmal hastalıklar
* Şeker hastalığı; kontrol altında olmayan ve diyabetin düzenli seyretmediği durumlar
* Çenedeki kemik yapısının uygun olmaması, yetersiz ve anatomik olarak riskli olması
* Hastanın cerrahi işlemlere yatkın olmaması (aşırı endişe, aşırı korku)
* Hastanın implant sonrası ağız temizliğini tam olarak sağlayamayacağı durumlar.
service-img06
implant

İmplant tedavisi için bir hafta yeterlidir. Ayrıca kendinden eriyebilen dikiş sayesinde bir günde de tedavi yapılabilir ancak bu durumda geçici protez yapılamayacaktır. Tedavinizin ilk aşaması implant tedavisidir, ikinci aşamada ise 3-6 ay arasında implantın kemiğinize kaynaması beklenir ve sonrasında bir hafta süre içinde implant üstüne gelecek porselenler yapılır.
İmplant cerrahi bir işlemdir. Lokal anestezi altında yapılır ve tek bir implantın yapım süresi yaklaşık 10-15 dakikadır. Bunu hastanın koltukta oturma süresi olarak değerlendirebiliriz. Bir implantın başlandıktan sonra bitimine kadar geçen süre sadece 3-4 dakikadır. Hasta bu süre içerisinde kesinlikle ağrı sızı hissetmez. O bölge tamamen uyuşuk haldedir. 2-3 saat içerisinde uyuşukluk geçer, bu süre içerisinde de hastamız 1- 2 gün kullanacağı ağrı kesiciyle bu süreci rahatlıkla atlatır ve sağlıklı bir implanta sahip olmuş olur.

Çanakkale Merkezde bulunan muayenehanemizde diş tedaviniz özenle yapılır ve takibi sağlanır.
Sağlık dolu günler dileriz.